Voorbereidingen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Jannec

Blijf op de hoogte en volg Jannec

14 Juli 2008 | Nederland, Rotterdam

Voorbereidingen, het blijft altijd moeilijk om alles voor elkaar te krijgen voordat je vertrekt naar je bestemming.(Visa, medicijnen, kledij en geld)

Na eerder dit jaar naar Zwitserland en Egypte te zijn gereisd, waar eerst ik met Aeclipse de Unctad en Ilo onveilig hebben gemaakt en daarna de pyramides/valley of the kings heb kunnen aanschouwen, vertrek ik vrijdag 25 juli weer met Aeclipse naar Rusland en Estland, waarna ik 11 augustus via Marokko Ghana, Burkina Faso, Togo en Benin ga bezoeken.

In Rusland hoop ik een te kunnen aanschouwen hoe het nu komt dat dit immense land economisch nog steeds niet kan ontwikkelen; de groeicijfers zijn mooi, maar als men de olie en gas exporten wegneemt blijft er niks over. Ontwikkeling is "a state of mind", en blijkbaar niet aanwezig in de Russische hoofden. Of is het iets anders? Estland is natuurlijk onze uitrustsessie, wellicht kunnen we nog iets zien van de loskoppeling ook qua geest van het oude USSR.

In Augustus reis ik alleen af naar Ghana, Accra, waarna ik snel doorreis naar Burkina Faso... waarom vraag je je dan af? Wel, in Burkina Faso, Ouagadougou, is de grens tussen de Sahara en de Steppe, waarna ik naar het zuiden zal gaan reizen. Door steppe naar de Savanne, subtropisch woud tot Tropisch regenwoud. Allemaal binnen 1100 kilometer. Te bezoeken parken: St. riders (bf), Mole (gh) en Kakum (gh). Waarna ik de kust van Togo en Benin wil gaan bekijken (op de fiets of met Tro-Tro)

Ik laat alles over mij heenkomen en verwacht dat ik veel ga beleven. Jullie zullen het wel lezen.

groetjes,
Jannec