Snelle reis en ontmoeting met mijn liefie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu Snelle reis en ontmoeting met mijn liefie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu

Snelle reis en ontmoeting met mijn liefie

Door: Jannec

Blijf op de hoogte en volg Jannec

30 September 2008 | Ghana, Accra

De reis naar Kumasi gaat voorspoedig, op het busstation in Ouaga ontmoet ik een groep Engelsen waar ik lekker mee bijklets, zij zijn hier al een maand en gaan op weg via Bimbilla naar Hohoe om zo Accra weer te bereiken, maar we moeten samen weer naar Tamale voordat de nacht valt. De reis verloopt soepel op het kindje na... ik had al wat dieren langs de weg zien liggen en we waren al over een geit, een hond, een everzwijn en een leeuwenwelp heengereden, maar nu was het echt raak; een kindje werd onze slechte remmen fataal... Klo-kloink... en het was gedaan. Een triest gebeuren wat wij hebben doen vergeten door het nachtleven te verkennen in Tamale, wat voor mij betekende 2 bier en een shortie (wasted) en voor de engelsen 8 bier en 5 shorties...

De volgende dag vertrokken we van het meest horrifying hostel dat ik ooit heb gezien (Al'Hassan) (dikke zwarte kakkerlakken en bananenspinnen op de muren; gelukkig pas gezien na het slapen) naar Kumasi en zij naar Bimbilla. In Kumasi moest ik Eric bellen, de christelijke pater (van 23) waar Marijke en Sanne bij logeerden. Eerst overheerlijk gegeten bij Vic's Babboo en daarna naar het huis van mijn schatje en haar vriendin (die zelf in Hwidiem waren). Ik beschrijf hier dat ik in 12 dagen 3 keer gegeten heb, dit klopt... Malarone is het ideale medicijn tegen eetlust voor mij... Ik had nergens trek in...

Vanuit Kumasi vertrokken we de volgende dag naar Cape Coast en Elmina om daar de Nederlandse Slavenforten te verkennen. En om Balkenende's hooggewaardeerde VOC-mentaliteit waar te nemen. God,god,god dat hebben we goed voor elkaar toentertijd :( en dan de verontwaardiging bij de afro-amerikanen nadat ze te horen hebben gehad dat kinderen onder de 10 jaar op één kaartje moesten reizen (hmmz, herken ik daar het tro-tro verhaal?)

En o ja, Stefan, er wonen hier ook "van dyck"jes, misschien familie ;)

Green turtle lodge was vol!!!! Dit is ernstig!!! we kunnen er niet naar toe. Dan maar naar het door de Bradt-guide gehate Brenu Beach Resort, een slechte locatie zeg... (ik weet niet waar ze hun info vandaan halen)

Brenu Beach Resort heeft leuke kamertjes in een bijgebouw aan het strand, waar de hangmatten klaarhangen en er een prive bar-en restaurant met veel heerlijke gerechten naar keuze beschikbaar is... het was PARADIJS op aarde...

Eennalaatste stuk: Ghana en Togo, geen Benin

Laatste stuk: Marokko en de Ramadan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannec

8 landen/ 6 weken...

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 21832

Voorgaande reizen:

30 Mei 2011 - 22 Juni 2011

Afrika quicky

25 Juli 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: