Waar zijn we??? - Reisverslag uit Niamey, Niger van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu Waar zijn we??? - Reisverslag uit Niamey, Niger van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu

Waar zijn we???

Door: Jannec

Blijf op de hoogte en volg Jannec

30 September 2008 | Niger, Niamey

Om 4 uur 's nachts op mijn vader verjaardag vertrekken Jean en zijn familie naar de grens met Niger, en ik kan mee naar mijn eind-doel: de Sahara!!!!

De eerste uren rijden we op een zeer goede weg met de 4x4 die ditmaal niet overbevolkt is... ze gaan Jean's familie en nog één afzetten bij de grens. Een zoektocht op zich, want de grens is niet zoals in Nederland een vast begrip. Je hebt diverse posten waar je je kan melden, met nadruk op kan...

om 3 uur rijden we door een rotsachtige woesternij, helaas geen zandduinen zoals in Egypte, maar toch WOESTIJN. De familie wordt afgezet bij een klein dorpje, waarna ik vraag waar de grens dan is... Jean wijst naar de route die we net bereden hebben "...a droite" oftewel... we staan in NIGER???

Omdat we weinig McDonaldsen gaan tegenkomen op de terugweg eten we in het dorp, ik koop een zakje met rise e moutarde... en de rijst komt uit een zak voedselhulp, ik koop voedselhulprijst om mijzelf te voeden in Niger... vreemder gaat het niet worden...

De nacht daarop komen we laat aan, ik ben ziek en laat alles lopen in mijn veel te dure bed in Auberge Rose des Sables. Morgen weer terug naar mijn schatje...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannec

8 landen/ 6 weken...

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 21821

Voorgaande reizen:

30 Mei 2011 - 22 Juni 2011

Afrika quicky

25 Juli 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: