Eeuwigheid op het vliegveld van Mohammed V - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu Eeuwigheid op het vliegveld van Mohammed V - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu

Eeuwigheid op het vliegveld van Mohammed V

Door: Jannec

Blijf op de hoogte en volg Jannec

30 September 2008 | Marokko, Casablanca

Terwijl de Marokkanen creeperen van de honger; Ramadan voor de Moslims, zit ik 6 uur te wachten op het vliegveld. Gelukkig heb ik goed leesvoer; de Qu'ran die ik mezelf als verplichte kost had doen meenemen moest uit. De Qur'an is een leuk praktijkgidsje, waar men een leer kan aannemen dat voortbouwt op de bijbel en de christelijke leer. Leuk, maar ik kan me er niet in vinden. De ramadan bleek ook tot hilarische beelden te leiden, de moslims mochten eten tijdens het reizen, maar deden dit niet, omdat ze anders een dag moeten inhalen. Tijdens landing sprongen opeens allemaal lichtjes aan: de zon was officieel onder en de moslims aten alsof ze nooit meer eten zouden zien.

Wel thuis!

met dank aan: