Eeuwigheid op het vliegveld van Mohammed V - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu Eeuwigheid op het vliegveld van Mohammed V - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu

Eeuwigheid op het vliegveld van Mohammed V

Door: Jannec

Blijf op de hoogte en volg Jannec

30 September 2008 | Marokko, Casablanca

Terwijl de Marokkanen creeperen van de honger; Ramadan voor de Moslims, zit ik 6 uur te wachten op het vliegveld. Gelukkig heb ik goed leesvoer; de Qu'ran die ik mezelf als verplichte kost had doen meenemen moest uit. De Qur'an is een leuk praktijkgidsje, waar men een leer kan aannemen dat voortbouwt op de bijbel en de christelijke leer. Leuk, maar ik kan me er niet in vinden. De ramadan bleek ook tot hilarische beelden te leiden, de moslims mochten eten tijdens het reizen, maar deden dit niet, omdat ze anders een dag moeten inhalen. Tijdens landing sprongen opeens allemaal lichtjes aan: de zon was officieel onder en de moslims aten alsof ze nooit meer eten zouden zien.

Wel thuis!

met dank aan:

Uncle and Auntie Quarnsey from Accra
Robert, friend from Tamale
Semiwa, friend from Bawku
Daniel, friend from Bolgatanga
Dominique, copain de Ouagadougou
Jean, copain de Agadez
Eric, friend from Kumasi
Toni, friend from Italia, Poggi
Cinzesa, friend from Italia, Milano

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Casablanca

Jannec

8 landen/ 6 weken...

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 2552
Totaal aantal bezoekers 21820

Voorgaande reizen:

30 Mei 2011 - 22 Juni 2011

Afrika quicky

25 Juli 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: