Aankomst en eerste dagen Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dagen Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jannec Olvers - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dagen Accra

Door: Jannec

Blijf op de hoogte en volg Jannec

30 September 2008 | Ghana, Accra

Helaas, helaas, geen tijd voor internet gehad in Africa (of too slow) maar ja, dan maar thuis aan de slag.

Na een lange vliegreis geland op Kotoka Airport, waar ik direct geconfronteerd werd met ghanese mentaliteit; mijn airport pickup van het crystal lodge was niet komen opdagen. Dan maar op goed geluk proberen, na enkele minuten bleek er een groep Spaanse vrouwen (Ola chicas! esto bien?) zich dezelfde richting op te gaan. Gelijk aansluiten en kijken wat er gebeurd!

De eerste nacht was werkelijk een hel, onder een muskietennet zonder enige vorm van koeling de eerste 27+ nacht overleven. De gebruikelijke "allah akbar" klonk ook al vroeg in de oren (5 uur) wellicht iets om rekening mee te houden. In landen zoals Ghana zijn mensen gewend om op te staan als de zon opkomt, oftewel 5:30 rise and shine! Daarentegen zijn ze ook gewend om om 9 uur onder zeil te gaan. Even wennen, maar geen probleem!

Des ochtends werd ik gevraagd om mee te reizen met deze dames, maar nee, ik had mijn eigen plannen, helaas... De eerste 3 dagen bijkomen en dan naar het Noorden, zo ver mogelijk! Helaas was de Vanef STC daar niet helemaal mee eens. De bus naar Ouagadougou zat al vol... dan maar een kaartje voor Tamale en Mole Park.

Benodigheden Ghana:
1. Cedi's (let op rating, ze zijn nogal trots, maar een Euro is heel veel meer waard dan 1,5 cedi!)
2. water
3. Sim-kaart (one-touch ofzo)

Mijn reisplan
Ghana (Tropisch regenwoud, savanne)
Burkina Faso (Steppe)
?Mali (Sahel, Sahara)
?Niger (Sahel, Sahara)
v Terug naar
Ghana (met Sanne en Marijke naar Cape Coast en Beach resorts)
Togo (Duits gebied ;))
Benin (Oujda, stad van de voodoo)

Zie volgend verhaal!